20/2/12

HMΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Προκλήσεις και προοπτικές»

Με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή  πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση σε κρίσιμο σταυροδρόμι: Προκλήσεις και προοπτικές» το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012  στο ΚΥΒΕ Περιστερίου.
Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε από την ΜΚΟ ΟΙΚΟ-ΛΟΓΙΚΗ, τα τμήματα  Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α/θμιας και B/θμιας  Γ΄Αθήνας, το Εργαστήριο Χημείας Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Σύλλογο Ελλήνων Ωκεανογράφων .  Στόχος της ημερίδας ήταν εν γένει η ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών, και ειδικότερα η υποστήριξη των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Την  παρακολούθησαν  71 εκπαιδευτικοί της Β/θμιας , 53 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπ/σης από τα σχολεία της Γ΄ Αθήνας και πολίτες από την Αττική.

Στο προεδρείο ήταν η Βαλλιανάτου Ειρήνη Δρ. Βιολογίας, Συστηματικός Βοτανικός Φυτοκοινωνιολόγος και ο Πήλιουρας Παναγιώτης, Δάσκαλος, Μαθηματικός, Δρ., Σχολικός Σύμβουλος. Την έναρξη της ημερίδας έκανε ο Συντονιστής της Οικο-λογικής Δημήτρης Κούνδουρος . Στο χαιρετισμό εξήγησε τους λόγους που ώθησαν αυτόν και τα υπόλοιπα μέλη να ιδρύσουν την  ΟΙΚΟ-ΛΟΓΙΚΗ.  Στο ερώτημα γιατί μια ακόμη ΜΚΟ, τη στιγμή που υπάρχουν τόσες άλλες, είπε, ότι το θέμα της Εκπαίδευσης, μάλιστα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, είναι τόσο επείγον, που απαιτείται η τοποθέτηση του σε άμεση προτεραιότητα από την πολιτεία, αλλά και η συστράτευση όλων όσων κατανοούν το πρόβλημα, για να σταματήσουν ένα, έστω, βήμα πριν το ανθρώπινο είδος ακολουθήσει την τύχη των μαμούθ, των δεινοσαύρων, των αμμωνιτών.
Ακολούθησαν 4 παρουσιάσεις . Η Διαχειρίστρια της Οικο-λογικής Σοφία Δημητρίου ανέπτυξε το  θέμα : «ΟΙΚΟ-ΛΟΓΙΚΗ  & Περιβαλλοντική  Εκπαίδευση  στη Α/θμια και B/θμια  Εκπ/ση το 2012» . Τόνισε  ότι απαιτείται ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Όλη η σχολική κοινότητα πρέπει να προσπαθεί για ένα σχολείο που να προβάλει την ιδέα της αειφορίας.
 Η Περ/κή Εκπ/ση των μαθητών αλλά και των ενήλικων πολιτών αποτελεί ουσιαστικό μέρος της λύσης του προβλήματος που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα . Μπορεί να ωθήσει στην πράσινη στροφή, στην οικονομία, στην εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, στην αξιοποίηση και επαναχρησιμοποίηση υλικών. Η Π.Ε. αποτέλεσε την πιο ριζοσπαστική παρέμβαση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα τις περασμένες δεκαετίες. Τώρα ήρθε η ώρα για αλλαγή με νέες ιδέες και τεχνικές. Απαιτείται διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκομένων με την εκπαίδευση. Γνωριμία και εξοικείωση των εκπαιδευτικών με καινοτόμες προσεγγίσεις στα περιβαλλοντικά προβλήματα
Ο Δημήτρης Κούνδουρος , γεωλόγος ανέπτυξε το θέμα:  Σενάρια για ένα βιώσιμο μέλλον  (Earth System Analysis) και συντόνισε αντίστοιχο εργαστήριο. Εξήγησε ότι τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που έχουν επίκεντρο την ESS, έχουν σαν βασική στόχευση την κατανόηση από τους μαθητές ότι τα οικολογικά προβλήματα είναι σύνθετα και αλληλοεξαρτώμενα, απαιτούν δε την κατανόηση των σχέσεων που συνδέουν διαφορετικά γνωστικά πεδία που διδάσκονται στο σχολείο. Στο εργαστήριο συμμετείχαν 35 εκπαιδευτικοί και προσπάθησαν να ανακαλύψουν πώς  κάθε γεγονός, προερχόμενο από φυσικά ή ανθρωπογενή αίτια, έχει αποτελέσματα που επηρεάζει πολλαπλά τις διάφορες «σφαίρες» του Συστήματος Γη.
Ο Θοδωρής Ορεινός , βιολόγος, σχολικός σύμβουλος, παρουσίασε το θέμα «Το project στην περιβαλλοντική εκπαίδευση»  . Ανέπτυξε με πολύ κατανοητό τρόπο τις  Ερευνητικές εργασίες της Α΄ Λυκείου και τις προσάρμοσε σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο εργαστήριο που ακολούθησε συμμετείχαν με πολύ κέφι και δημιουργικότητα  περίπου 35 εκπαιδευτικοί . Συζήτησε τις πρακτικές εφαρμογής τους και την εκπαιδευτική καινοτομία με κυρίαρχα στοιχεία την ενεργό εμπλοκή , τη βιωματική γνώση τη συνεργασία  και την επικοινωνία (εντός μικρών ομάδων).
Ο Μάνος Δασενάκης Καθηγητής Χημείας Περιβάλλοντος - Χημικής Ωκεανογραφίας στο Πανεπιστήμιο  Αθηνών μίλησε για τη  θάλασσα στην  περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Τόνισε την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν την περιβαλλοντική εκπαίδευση , μίλησε για την ωκεανογραφία και για το Θαλάσσιο Περιβάλλον  στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στη συνέχεια σε εργαστήριο 37 εκπαιδευτικών παρουσίασε  πειράματα χημείας.
Στη διοργάνωση της ημερίδας συμμετείχαν ενεργά οι Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νιάρχου Ελένη, Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Γ΄Αθήνας και Πέζου Γεωργία,  Υπεύθυνη Π.Ε. Β/θμιας Γ΄Αθήνας.
Την γραμματειακή στήριξη είχαν τα μέλη της Οικο-λογικής Κων/να Θεοδωροπούλου (γραφίστρια στο 2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου) και ο Γεώργιος Χριστόπουλος (δάσκαλος στο Περιστέρι)  και η φίλη της ΟΙΚΟ-λογικης Μαίρη Κορδολέμη

Δεν υπάρχουν σχόλια: